Social Media Tips

Instagram Marketing Hints

Social Media Tips

Instagram Marketing Hints

۲ مطلب در اسفند ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مشخصا بازاریابی در هر کدام از بسترها تفاوت هایی با هم دارد که اول میتونیم بیشتر با هر یک از بسترها و شبکه های اجتماعی آشنا شویم تا متوجه این تغییرات باشیم پس مقصود از این مقاله دریافتن تفاوت های بازاریابی در شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ میباشد.

 

از آنجایی که امروزه بازاریابی مهم ترین قسمت یک کسب و کار است و تقریبا گرایش مخاطب نسبت به بازاریابی های سنتی به مقدار زیادی کم شده است اکثریت صاحبان کسب و کار سعی خود را بر این دارند که استفاده و طریقه درست بازاریابی در شبکه های اجتماعی را دریابند تا جذب مخاطب بیشتری داشته باشند. که البته بهترین راه در شرایط فعلی برای پیشرفت کسب و کار شما داشتن علم استفاده از اینترنت و شبکه های مجازی در کنار فنون سنتی مربوط به شغلتان میباشد زیرا تعدادی از افراد هنوز با شبکه های اجتماعی ارتباط نگرفته اند و سنتی بودن را بیشتر میپسندند. در این بین مدیران کسب‌وکارها برای بازاریابی محصولات و خدمات خود سعی می‌کنند تا جای ممکن از شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ استفاده کنند تا جایگاهی ویژه در بین مردم و کاربران باز کنند و صد البته به افزایش فروش خود هم کمکی کرده باشند.

منبع: socialtradia.com

اما مدیران برای استفاده از این شبکه ها بر سر دو راهی قرار گرفته اند که کدام یک میتواند بهتر تاثیر بگذارد و بیشتر کمک کند, شبکه های اجتماعی یا ایمیل مارکتینگ؟

البته مقایسه بر سر ویژگی های متعدد این شبکه های مجازی است چون به طبع هرکدام از انها مخاطبان خود را دارد اما شناسایی این مورد که کدام یک بیشتر کمک می‌کند به طور حتم تأثیر بزرگی را در رشد و پیشرفت کسب‌و کار به وجود می‌آورد.

اگر میخواهید برند سازی موفق و جذب مشتری بیشتری داشته باشید به طبع استفاده از شبکه های اجتماعی تاثیری خیلی بیشتری بر روی کسب و کار شما دارد زیرا مخاطبان بیشتری برروی این شبکه ها فعالیت دارند و مدیران بیشتری در دنیا توجه بیشتری به شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود دارند از فیسبوک گرفته تا توییتر، گوگل پلاس  ، اینستاگرام، لینکدین، تلگرام، آپارات، یوتیوب و خیلی از شبکه‌های دیگر.

اما ایمیل مارکتینگ هم به نوع خود میتواند کمک کننده باشد در ابتدا که توانسته است به خوبی خود را بشناسد و رابطه ی مستقیم با بازار برقرار کند و در واقع اگر بتوانید ایمیل های بهتری برای مخاطبان ارسال کنید بیشتر انها را جذب کسب و کار خود میکنید.

حال چند تفاوت از شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ را برای شما شرح خواهیم داد:

تفاوت اول: هزینه‌ها و بودجه تبلیغات و بازاریابی

برای شروع در شبکه های اجتماعی نیازی به پرداخت هزینه ندارید فقط کافیست یکی از شبکه ها را از برنامه های دانلود برنامه بگیرید یک اکانت بسازید و فعالیت خود را شروع کنید و بعد از آشناییت با یکسری از وییگی های برنامه شروع به معرفی کسب و کار خود کنید.

اما برای شروع ایمیل مارکتینگ باید یک هزینه اولیه پرداخت کنید و برای ارتباط با مخاطب یک پکیج ارسال ایمیل تهیه کنید و بودجه ای را برای آن در نظر بگیرید یا از پنل‌های دیگران استفاده کرد و همچنین برای به دست آوردن ایمیل‌های مخاطبان باید هزینه‌اش را پرداخت کرد.

پس بنابراین در این قسمت استفاده از شبکه های اجتماعی میتواند به صرفه تر باشد.

تفاوت دوم: استفاده آسان و عمومی از شبکه‌های اجتماعی

به طور حتم هر یک از مخاطبان یک گوشی هوشمند برای استفاده روزانه خود را دارند و هر شخصی که از گوشی های هوشمند استفاده میکند به راحتی به شبکه های اجتماعی دسترسی دارد و به ساده ترین روش به آن متصل میشود بنابراین نظر مردم برای استفاده از شبکه های اجتماعی در کارهای روزمره مثل خرید و فروش، معرفی محصولات و خدمات و همچنین بازاریابی در این شبکه‌های اجتماعی بیشتر جلب میشود.

اما ایمیل مارکتینگ را کمتر کسی میشناسد نه بخاطر راه های سختی که برای ارتباط گرفتن با آن باید طی کند زیرا خیلی کاربردی نیست و زیاد به کار نمی آید  خیلی‌ها نمی‌دانند ایمیل چه چیزی است و به چه دردی می‌خورد و تنها مورد استفاده آن برای اشخاصی است که به نوعی با مخاطبان خود از طریق ایمیل در ارتباط هستند.

  • آلن ویسینجر
  • ۰
  • ۰

در هنگام نوشتن این مقاله هیچ نظری ندارم که قرار است مقاله ام برای چه هدفی خوانده شود آیا شما به دنبال یافتن راه کارهای ریز برای پیشرفت این مقاله را میخوانید یا فقط برای بالا بردن دانشتون نسبت به شبکه های اجتماعی, اما خوب با توجه به استفاده روزانمون از شبکه های اجتماعی مطمئنا مقداری با آن آشناییت دارید اما خوب من با نوشتن این مقاله می خوام توجه شما را با ترفندهای ریزی بیشتر به سمت شبکه های اجتماعی جلب کنم, پس بریم تا چند مطلب از این ترفندها داشته باشیم.

 سوشیال مدیا چیست؟

در کل به تمامی راه هایی که باعت ارتباطات آنلاین بین افراد میشود سوشیال مدیا گفته میشود. که البته با رشد اینترنت دسترسی و علاقه مندی افراد به این قبیل شبکه ها بیشتر و باعث پیشرفت رسانه های اجتماعی شد, راهی ساخته شد برای انتقال پیام ها, عکس ها و فیلم ها و فایل های متعدد که دسترسی و ارتباط را راحتتر کرده است.

استفاده از سوشیال مدیا در کسب و کارهای کوچک

این ارتباطات آسان راهی شدن برای رساندن اطلاعات کسب و کارهای متفاوت از طریق بازاریابان و راه بهتری برای بازاریابی, زیرا با استفاده از سوشیال مدیا بازاریابان در مقیاس قابل برنامه ریزی با مشترکان یا مشتریان مختلف در ارتباط هستند.

آیا رسانه های اجتماعی تاثیر گذارند؟

با توجه به میزان استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی و معروفیت آن بین مردم عادی وآنلاین شدن روزمرگی های اجتماعات خیلی از سرمایه گذاران و یا بازاریابان موفق به فکر یادگیری بیشتر و استفاده مفید تر از این شبکه افتاده اند که البته چندی است که شاهد موفقیت و معروفیت این شبکه ها هستیم که روز به روز نیازها را به سمت خود جذب میکنند. بنابراین, بله رسانه های اجتماعی به میزان زیادی میتوانند تاثیر گذار باشند.

چرا شرکت ها نیاز به آموزش سوشیال مدیا دارند؟

برای رسانه های اجتماعی تفاوتی ندارد که شما یک کسب و کار کوچک نو پا هستید یا یک شرکت بزرگ معرفی شده, زیرا تعداد بسیار زیادی کاربر آنلاین وجود دارد که منتظر خدمات و ارتباط گرفتن شماست آنها دوست دارند در صفحات مختلف بگردند و مطالب و یا دیدنی های مختلف ببینند با هم در ارتباط باشند و اطلاعات مختلف را با هم به اشتراک بگذارند. حتی خدمات و کالاهای زیادی را جستجو میکنند و یا به عنوان یک خدمات ارائه دهنده پیگیر نظرات شما برای بهتر شدن کسب و کارشون هستند. پس اگر در حال حاضر شما هم به فکر راه اندازی یک صفحه اجتماعی هستید باید بدانید و به درستی آن را اداره کنید و با خلاقیت در اطلاعاتی که به اشتراک میگذارید کاربر را به سمت صفحه ی خود جذب کنید.

نکات کاربردی برای همه پلتفرم ها:

1.از میکرو کانتنت استفاده کنید.

شاید براتون سوال پیش بیاد که میکرو کانتنت چیست؟

خوب این طوری معنی کنیم که در صفحه خود زمانی موفق خواهیم بود که تمامی کاربران را بر روی یک پلتفرم نگه داریم, به طور مثال در حال حاضر به وفور دیده میشود که افراد, شرکت ها یا برندهای مختلف از لینک هایی در کپشن یا متن ارسال شده همراه مطلبشون استفاده میکنند که مشتری را از همان پلتفرم خارج کرده و به یک پلتفرم دیگر میبرد. اما در حقیقت این کار زیاد تاثیر خوبی برروی کاربر نمیگذارد مخصوصا زمانی که میخواهید کاربر را شدیدا درگیر مطلبتون بکنید. زیرا کاربران تا از چیزی به طور کامل اطلاع نداشته باشند آن را به اشتراک نمیگذارند و تمامی زحمت هاتون برای تمرکزی که میخواستید ایجاد کنید از بین میرود.

2.دوباره مطلب را به اشتراک بگذارید, شاید کاربرانی آن را ندیده باشند و دوباره ببینند.

3.از ویدئو های خود فایل کوتاه بسازید.

4.همیشه قبل از کامنت گذاشتن نظرات قبلی ارسال شده را لایک کنید.

منبع: اینجا

  • آلن ویسینجر